HTML

Magyarnak születtem

Magyarnak lenni, és magyarnak maradni, nehéz időben....azért, hogy Kárpátalja ne vesszen a feledés homályába!

Friss topikok

Címkék

2014.10.03. 00:50 Kárpátka

Egy romantikus séta az Ung partján...

     Egyszer egy kedves ismerősömmel azon gondolkodtunk, hogy mi esne éppen most jól nekünk, egy hideg téli estén mélázva. Nem igazán emlékszem, hogy miket mondtam, de halványan dereng valami túrós sütis kívánság, és hasonló finomságokra következtetek magamból kiindulva, mire ő azt mondta(több más dolog mellett), egy romantikus séta az Ung partján. Akkor még csak átutazóban voltam Ungváron, és annyi ismeretem volt róla, hogy Kárpátalja legnagyobb városaként tartják számon...
   Keresgélve, a város nevének az eredete is érdekes, ugyanis Ungvár (Ung+ vár) az Ung folyó partján terül el, a vár pedig a folyó mellett elterülő várból következik.Történelmi vonatkozásai is jelentősek, de talán ami kihagyhatatlan esemény (ős)magyarságunk történetében, hogy Álmos itt adta át a fővezérséget fiának Árpádnak,Anonymus krónikája szerint.
   A város lakossága  116 ezer főre rúg a 2011-es adatok alapján.  Itt található Kárpátalja egyik magyar főkonzulátusa is, valamint nemzetközi repülőtérrel is rendelkezik. Ezen kívül jelentős diákélet folyik a városban. Az Ungvári Nemzeti Egyetem egyaránt ad helyet ukrán, és magyar ajkú diákoknak is.
    Jómagam is csak múlt éven jutottam el  végre Ungvárra. Szilveszter napja volt, mégis ragyogó napsütés. Egy forró csokival ültem a kezemben, és az volt az évem egyik legszebb pillanata. Mert saját szememmel láthattam azt a helyet, ami előttem varázslatos festői képként lebegett azóta a bizonyos téli este óta....

10719450_710476245699528_1584436670_n_1.jpg

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://karpataljarol.blog.hu/api/trackback/id/tr306754391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása